گویا تک – آموزش موبایل
تبليغات

شرایط دریافت بورسیه ایتالیا

شرایط دریافت بورسیه ایتالیا

اگر دوست دارید در ایتالیا تحصیل کنید، باید به فکر دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا و بورسیه تحصیلی این کشور باشید. اما چگونه می توانیم بورسیه ایتالیا را دریافت کنیم؟ چه شرایطی برای دریافت بورسیه ایتالیا لازم است؟ در این مطلب، از شرایط دریافت بورسیه ایتالیا برای تان خواهیم گفت.

با ما همراه باشید.

 

دریافت بورسیه ایتالیا گویاتک

 

چرا بورسیه ایتالیا دریافت کنیم؟

ارائه بورسیه فرصت تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف را برای دانشجویان فراهم می کند. بورسیه باعث می شود اشخاص از سراسر جهان فرصت تحصیل در مقاطع تحصیلی مختلف را در دانشگاه های مختلف داشته باشند.

در صورت دریافت بورسیه ایتالیا، لازم نیست شهریه ای را برای ورود به دانشگاه بپردازید، بلکه می توانید به صورت رایگان و بدون پراخت شهریه، در مقطع تحصیلی مورد نظرتان در دانشگاه های ایتالیا تحصیل کنید.

بورسیه تحصیلی ایتالیا فقط محدود به شهریه دانشگاه نیست، بلکه موارد دیگری را نیز در بر می گیرد. برای مثال، برای اقامت در خوابگاه دانشجویی تخفیف دریافت می کنید، هزینه رفت و آمدتان کمتر خواهد بود و حتی هزینه غذاهای تان نیز کاهش خواهد یافت. بنابراین، با دریافت بورسیه تحصیل در ایتالیا، هزینه تحصیل و زندگی تان بسیار کاهش خواهد یافت.

 

انواع بورسیه ایتالیا چیست؟

در دانشگاه های ایتالیا، چندین نوع ویزای تحصیلی وجود دارد. در ادامه، از انواع بورسیه های ایتالیا برای تان خواهیم گفت.

  • بورسیه پزشکی
  • بورسیه دندانپزشکی
  • بورسیه داروسزی
  • بورسیه معماری
  • بورسیه هنر

 

دریافت بورسیه ایتالیا برای مقاطع مختلف تحصیلی

فرقی نمی کند قرار است در کدام مقطع تحصیل کنید، در هر صورت، می توانید برای دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا اقدام کنید.

 

دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا و تعهدهای پس از آن

اگر بورسیه تحصیلی را دریافت کردید و در دانشگاه تحصیل کردید، پس از آن، لازم نیست در کشور ایتالیا بمانید و خدمت کنید، بلکه می توانید این کشور را ترک کنید و راهی کشور مورد نظرتان بشوید.

 

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا چیست؟

برای دریافت تأییدیه تحصیلی ایتالیا، باید یک سری شرایط مشخصی را داشته باشید. برای مثال، شرایط سنی اهمیت زیادی دارد. همچنین وضعیت مالی نیز مهم است.

 

ترجمه مدارک لازم برای دریافت بورسیه ایتالیا

ترجمه رسمی ایتالیایی برای مهاجرت

 

اگر می خواهید برای دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا اقدام کنید، باید یک سری اسناد و مدارک را تهیه کنید و آن ها را ترجمه رسمی کنید. از مدارک لازم برای دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا:

  • شناسنامه
  • کارت ملی
  • ریزنمرات مقاطع مختلف تحصیلی
  • دانشنامه مقاطع مختلف تحصیلی
  • سند ملک
  • حساب بانکی
  • فیش حقوقی

به طور کلی، باید لیست دارایی های منقول و غیر منقول را تهیه کنید و به سفارت ایتالیا ارائه دهید.

برای دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا، باید همه این موارد را با خودتان به دارالترجمه ایتالیایی ببرید و به زبان ایتالیایی ترجمه رسمی کنید.

پس از اتمام ترجمه، باید تأییدات لازم را نیز برای ترجمه مدارک مورد نظرتان دریافت کنید. از مهمترین تأییدات لازم برای ترجمه رسمی ایتالیایی می توان به تأییدیه دادگستری، وزارت امور خارجه ایران، سفارت ایتالیا و نوتاری پابلیک اشاره کرد.

 

هزینه تحصیل در ایتالیا چقدر است؟

هزینه زندگی و تحصیل در ایتالیا متغیر است و به موارد مختلفی بستگی دارد، برای مثال، شهر محل تحصیل، نوع دانشگاه و رشته تحصیلی در هزینه تحصیل در ایتالیا تأثیر می گذارند.

اگر در دانشگاه های دولتی ایتالیا تحصیل کنید، باید سالیانه بین هزار تا چهار هزار یورو بپردازید. اما اگر بخواهید در دانشگاه های خصوصی یا غیردولتی این کشور تحصیل کنید، باید هزینه بیشتری را بپردازید. به طور تقریبی، در حالت دوم، هزینه تان بین سه هزار تا بیست هزار یورو خواهد بود.

 

هزینه تحصیل در کدام شهر ایتالیا گران تر است؟

همانطور که گفتیم، هزینه تحصیل در ایتالیا، بسته به شهر محل تحصیل تان متفاوت است. هزینه تحصیل در برخی از شهرها ارزان تر است و هزینه تحصیل در برخی دیگر گران تر است. برای مثال، رم و میلان از گران ترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل است. بنابراین، پیش از انتخاب دانشگاه، باید به این مورد توجه داشته باشید.

 

چه زمانی برای دریافت بورسیه تحصیل در ایتالیا اقدام کنیم؟

برای دریافت بورسیه ایتالیا، باید ماه جولای اقدام کنید. یادتان باشد که برای آگاهی از زمان دقیق دریافت بورسیه، باید تحقیق کنید و در زمان مشخص، برای دریافت آن اقدام کنید.

 

سخن آخر

تا به اینجا، با شرایط دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا آشنا شدید. همانطور که مشاهده کردید، برای تحصیل در مقاطع مختلف تحصیلی، می توانید بورسیه تحصیلی ایتالیا را دریافت کنید. هزینه تحصیل بستگی به عوامل متعددی دارد. برای مثال، شهر مورد نظر، نوع دانشگاه و رشته تحصیلی تان بر هزینه تحصیل در ایتالیا تحصیل می گذارد. با دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا، هزینه تحصیل تان رایگان خواهد بود، اما هزینه های دیگر، مانند هزینه مسکن، خوراک، حمل و نقل و مواردی از این دست، کاهش خواهد یافت. اگر می خواهید برای دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا اقدام کنید، باید دانشگاه مقصد را دریافت کنید، اسناد و مدارک لازم را فراهم کنید، آن ها را با خودتان به دارالترجمه ایتالیایی ببرید و ترجمه رسمی کنید و پس از آن، تأییدات لازم را نیز دریافت کنید.

این مطلب برای شما مفید بود ؟

لطفا به نویسنده این مطلب ستاره بدید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نویسنده : محمد پورداداش

اپلیکشین هایپرکاربرد

نظرات کاربران

  • در انتظار تایید 0
  • تایید شده 0
نظر شما پس از تایید مدیر درج خواهد شد
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !

مطالب مرتبط

چرا اسپیکر صدا ندارد

در دنیای امروز، با قاطعیت می‌توانیم بگوییم، زندگی بدون تکنولوژی با مرگ تدریجی تفاوتی ندارد. اسپیکرها و ...

ادامه مطلب
پیش شماره 0942 و 0941 برای کجاست؟ تبلیغاته؟

پیش شماره 0942 و 0941 نه متعلق به ایرانسل است و نه متعلق به همراه اول و رایتل! شاید برای شما جالب باشد که بدانید سر ...

ادامه مطلب
فاکتور شدن ، آماده حمل ، تخصیص پلاک و زمان تحویل ایران خودرو

فاکتور شدن ، آماده حمل ، تخصیص پلاک و زمان تحویل ایران خودرو مراحلی است که در انتهای ثبت نام خودرو و هنگام ...

ادامه مطلب