گویا تک – آموزش موبایل
تبليغات

قاب و شاسی موبایل را از بابافون تهیه کنید

قاب و شاسی موبایل را از بابافون تهیه کنید

یکی از برندهای نوینی که بازار تکنولوژی علی‌الخصوص در حوزه تلفن‌های همراه وارد شده است، برند هوآوی است. گوشی‌های تلفن همراه ساخته شده توسط کمپانی هواوی که غالبا هوشمند هم هستند به علل مختلفی مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفتند و پس از گذشت مدت کوتاهی جایگزین بسیاری از برندهای مطرح شدند. علل محبوبیت تلفن‌های همراه هوشمند ساخته شده در کمپانی هوآوی را می‌توان به صورت لیست زیر معرفی نمود:

 

قاب و شاسی موبایل را از بابافون تهیه کنید

 

  • قیمت مقرون به صرفه و کمتر از گوشی‌های مشابه در برندهای معروف‌تر
  • دارا بودن انواع لوازم جانبی باکیفیت
  • طراحی ظاهری زیبا
  • کیفیت قطعات سخت افزاری
  • امکانات نرم افزاری پیشرفته و قابل ارتقاء
  • لوازم یدکی در دسترس و ......

همزمان با عرضه‌ی تلفن‌های همراه، لوازم جانبی مورد نیاز مصرف کنندگان مطابق با مدل و همراه با آن‌ها به بازار عرضه شدند. یکی از لوازم جانبی‌ مهمی که برای گوشی‌های برند هواوی و دیگر برندها معمولاً سخت در دسترس قرار می‌گیرد، قاب و شاسی هواوی است.

 

 قاب و شاسی هوآوی

بسیاری از افراد، هنگامی که نام لوازم جانبی موبایل به میان می‌آید، بلافاصله به یاد شارژر، هندزفری، باتری یدک و ..... می‌افتند. قاب و شاسی معمولاً به لایه‌ی فلزی و نگهدارنده‌ی اصلی لوازم داخلی و حیاتی گوشی گفته می‌شود که معمولاً با قاب پلاستیکی و ژله‌ای گوشی اشتباه گرفته می‌شود، که خود این قاب محافظ قاب و شاسی اصلی خواهد بود.
قاب و شاسی هو‌اوی یا هر برند سازنده تلفن همراه معمولاً از قسمتی پشتی بیشتر در معرض خراب شدن و شکستگی قرار دارد، چرا که احتمال افتادن از قسمت پشت برای تلفن‌های همراه زیاد بوده و افتادن‌های مداوم و پی در پی، ابتدا ترک خوردگی ‌و سپس شکستن قاب و شاسی را به همراه خواهند داشت. از طرف دیگر اثر باز شدن قاب و شاسی هواوی از قسمت پشت، جهت کنترل سلامت قطعات، جابه جا کردن باتری، تعمیرات و .... بر بالا بردن احتمال خرابی یا شکستگی قطعات فوق را نمی‌توان نادیده گرفت.

شاید این مشکل تشابه نام را بتوان با به کار بردن اصطلاحات تخصصی‌تر تا حدودی حل نمود. همان طور که می‌دانید قاب پلاستیکی یا سیلیکونی که دور تا دور تلفن‌ همراه را احاطه می‌کند و برای محافظت از تلفن همراه نصب می‌شود به زبان تخصصی و لاتین گارد نامیده می‌شود. اما قاب و شاسی هواوی یا دیگر برندهای تلفن همراه که به عنوان یکی از قطعات اصلی تلفن همراه شناخته می‌شود و از اجزای ساختاری این دستگاه‌ها است، بامپر نام دارد. بامپر در معنای اصلی به سپر ماشین اطلاق می‌شود اما هنگامی که برای تلفن همراه و با پسوند برندهای مختلف سازنده گوشی‌های موبایل بیان می‌شود نشان از قاب و شاسی دارد. به طور مثال به جای واژه‌ی قاب و شاسی هواوی می‌توان از واژه مختصر و راحت‌تر بامپر هوآوی استفاده نمود.

 

اجزای سازنده قطعات قاب و شاسی

اگر چه قاب و شاسی، خود جزئی از مجموعه بزرگ‌تر بوده و به نوعی از اجزای سازنده تلفن همراه به شمار می‌آیند، اما برای تکمیل و تشکیل ساختار خودشان نیز از بخش‌های مختلفی تشکیل شده‌اند. قاب و شاسی‌ها معمولاً از قطعات متعدد و گوناگونی تشکیل شده‌اند، اما به طور کلی قطعات بامپرها عبارتند از درب پشتی تلفن همراه، فریم پوشاننده دور تا دور ال سی دی، شیشه فلش، شیشه محافظ دوربین، در پوش سیم کارت، جای سوکت شارژر یا هندزفری، دکمه‌های تنظیم‌صدا، دکمه‌ی روشن و یا خاموش کننده گوشی، خاک گیر میکروفون و اسپیکر و.....

 

قاب و شاسی موبایل را از بابافون تهیه کنید

 

جنس قاب و شاسی‌های موبایل

انواع بامپرهای تولیدی توسط کمپانی‌های مختلف، در جنس و مدل‌های مختلف روانه بازار می‌شوند. اما قاب و شاسی هواوی معمولاً در سه دسته‌ی فلزی، پلاستیکی و شیشه‌ای قابل خریداری هستند.

نکات قابل توجه 

  • قیمت قاب و شاسی هواوی با توجه به جنس، مدل تلفن همراه، ضخامت و .... معمولاً متفاوت بوده و نمی‌توان حدودی برای آن در نظر گرفت.
  • به هیچ عنوان تعویض بامپرها در خانه ممکن نمی‌باشد.
  • با تعویض و دست کاری سرخود بامپرها، ممکن است به قطعات اصلی چون تاچ و ال سی دی ضربه وارد شود.
  • قاب و شاسی تلفن همراه در واقع درب پوشاننده‌ی بخش سخت افزاری موبایل است و نبودن آن ممکن است عملکرد کلی تلفن همراه را مختل کند، بنابراین اگر چه قابل تعویض است می‌بایست در حفظ و نگهداری آن کوشا بود.

اگر به دنبال خرید قاب و شاسی هواوی و همچنین متعلق به سایر برندها هستید پیشنهاد ما به شما بابا فون است. بابافون با در اختیار داشتن گستره‌ای متنوع از ابزار و لوازم جانبی تعمیر و تکمیل تلفن‌های همراه و تبلت‌های هوشمند، سعی بر حفظ رضایت مشتری‌ دارند. این مجموعه جهت بالا بردن کیفیت کار و رضایت مشتریان روش‌هایی چون ارسال سریع به سراسر کشور، تضمین اصالت کالا، ضمانت قیمت و کیفیت محصولات و ...  را در پیش گرفته است. شما می‌توانید جهت آشنایی بیشتر با خدمات مجموعه بابافون و همچنین خرید محصولات موجود در سبد فروش این فروشگاه، به نشانی الکترونیکی https://babaphone.ir مراجعه فرمایید.

این مطلب برای شما مفید بود ؟

لطفا به نویسنده این مطلب ستاره بدید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

نویسنده : محمد پورداداش

اپلیکشین هایپرکاربرد

نظرات کاربران

  • در انتظار تایید 0
  • تایید شده 0
نظر شما پس از تایید مدیر درج خواهد شد
هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !

مطالب مرتبط

چرا اسپیکر صدا ندارد

در دنیای امروز، با قاطعیت می‌توانیم بگوییم، زندگی بدون تکنولوژی با مرگ تدریجی تفاوتی ندارد. اسپیکرها و ...

ادامه مطلب
پیش شماره 0942 و 0941 برای کجاست؟ تبلیغاته؟

پیش شماره 0942 و 0941 نه متعلق به ایرانسل است و نه متعلق به همراه اول و رایتل! شاید برای شما جالب باشد که بدانید سر ...

ادامه مطلب
فاکتور شدن ، آماده حمل ، تخصیص پلاک و زمان تحویل ایران خودرو

فاکتور شدن ، آماده حمل ، تخصیص پلاک و زمان تحویل ایران خودرو مراحلی است که در انتهای ثبت نام خودرو و هنگام ...

ادامه مطلب