گویا تک – آموزش و دانلود

چگونه یک هارد اکسترنال خوب انتخاب کنیم؟

چگونه یک هارد اکسترنال خوب انتخاب کنیم؟

امروزه با توجه به پیشرفت تکنلوژی و راحتر شدن گرفتن عکس و فیلم وحتی کلیپ هایی که افراد مختلف می سازند. نیاز به ذخیره سازی این حجم از اطلاعات بیشتر از قبل خود را نشان می دهد. حال خیلی نیاز می شود که این اطلاعات را جابجا کنیم بهترین وسیله برای این کار که بتوان حجم زیادی از اطلاعات را به راحتی حمل کرد هاردهای اکسترنال می باشد. حالا این اکسترنال به چه معنی است بعضی از هاردها اینترنال و داخلی می باشد که در داخل کیس های کامیپوتری یا لپ تاپ ها قرار میگیرد و شما نمی توانید جابجا کنید. ولی هارد اکسترنال قابلیت جابجایی دارن و با یک کابل usb به راحتی می توانید به هر وسیله ای آنرا وصل کنید.

 

چگونه یک هارد اکسترنال خوب انتخاب کنیم؟

خرید یک هارد مناسب از نظر ظرفیت

این موضع بر اساس نیاز شما می باشد. فرض کنید شما فقط میخواهید روی هارد خود عکس ذخیره کنید. یعنی تصاویری که با گوشی خود گرفته اید را روی هارد ریخته و نگهداری کنید. برای این کار هارد های با ظرفیت 1 ترابایت برای شما مناسب می باشد. حتی هارد های 500 گیگ هم به کار شما می آید. اگر شما نیاز داشته باشید که روی این هار فیلم ذخیره کنید. با توجه به اینکه هر فیلم در حدود 2 گیگ فضا احتیاج دارد با یک هارد 1 ترابایک حدود 500 فیلم روی آن جا می گیرد به نظر برای کارهای عادی افراد بسیار مناسب می باشد. ولی اگر شما احتیاج داشته باشید اطلاعات خود را بایگانی کنید و برای سالیان سال نگهداری کنید و حجم این اطلاعات هم زیاد می باشد شما نیاز به ظرفیت های بالاتری از هارد را دارید. امروزه هاردها در ظرفیت های مختلف مثلا 2، 4، 6، 10 و حتی 16 گیگ هم وجود دارد که می توانند حجم بسیار زیادی از اطلاعات را در خود نگهداری کنند.

 

چگونه یک هارد اینترنال را به اکسترنال تبدیل کنیم

خیلی وقت ها پیش آمده که لپ تاپ قدیمی شما از کار افتاده باشد ولی هارد آن سالم می باشد. شما می توانید هار آنرا جدا کرده و یک عدد باکس هارد 2.5 اینچی بگیرید. و هارد اینترنال خود را داخل باکس هارد قرار داده و از آن بصورت اکسترنال استفاده کرده و به راحتی آنرا به هر جایی که دوست دارید ببرید. فقط یادتان باشد که این مدل هاردها در برابر ضربه زیاد مقاوم نمی باشند پس بهتر است که مواظب باشید که به آن ضربه های شدید وارد نشود. برای راحتی حمل می توانید از کیف هارد نیز استفاده کنید. کیف های همراه داری ضربه گیر نیز می باشد که جلوی صدمات شدید را می گیرد.

 

هارد HDD  و SSD چه تفاوتی با هم دارند؟

امروزه دو مدل هار بسیار معروف می باشد که تکنلوژی ساخت این دو مدل هار با هم تفاوت دارد. هارد های HDD هاردهای قدیمی تر بوده و مکانیکی می باشد که ظرفیت های بالاتری برخوردار می باشد و برای خرید مناسبتر می باشد سرعت این مدل هارد ها کمتر از هارد های ssd می باشد ولی با توجه به ظرفیت های بالایی که این مدل هاردها دارن بسیار پرطرفدار می باشند. بیشتر سیستم های کامپیوتری که استفاده می کنید از این مدل هاردها استفاده می کنن. اگر شما احتیاج به هاردهای پرسرعت داشتید می توانید از مدل های ssd استفاده کنید این مدل هاردها معمولا در ظرفیت های 120 گیگ یا 250 گیگ موجود می باشد البته امروزه ظرفیت های بالاتر مثلا 1 یا 2 ترابایت هم در بازار موجود می باشد ولی قیمت بسیار بالای دارن. سرعت هارد های ssd حدودا 10 برابر هارد های hdd می باشد.

شرکت بازرگانی هیناتا

روه شرکت هیناتا که از بزرگترین پخش کننده های لوازم جانبی کامپیوتر و موبایل می باشد سعی بر آن دارد که با ارزانترین قیمت ، بهترین کیفیت و خدمات در کنار شما  عزیزان باشد .

شرکت بازرگانی هیناتا در استان البرز واقع می باشد و به سرتاسر ایران بصورت عمده و جزیی خدمات ارائه می دهد. مشتریان عزیز می توانند کالاهای موردنیاز خود را اعم از لوازم جانبی کامپیوتر و لوازم جانبی موبایل با بهترین قیمت خریداری نمایند و در اسرع وقت کالای خود را بصورت پستی دریافت نمایند.

شرکت هیناتا این امکان را برای شما فراهم آورده است که برای خرید لوازم جانبی کامپیوتر و موبایل به صورت آنلاین، براحتی با یک جستجوی ساده در فضای اینترنت وارد سایت هیناتا شوید و کالاهای مورد نیاز خود را با بهترین و ارزان ترین قیمت اخریداری نمایید.

شرکت بازرگانی هیناتا علاوه فروش جزیی و تکی با قدرت در پخش عمده لوازم جانبی کامپیوتر و موبایل  با کمترین حاشیه سود نیز فعالیت می نماید. همکاران در این حوزه می توانند در سایت ثبت نام نمایند و پس از تایید توسط ادمین سایت قیمت ها را به صورت همکاری مشاهده و خرید نمایند.

نویسنده : حسینی
امتیاز دهید

اپلیکشین هایپرکاربرد

نظرات کاربران

  • در انتظار تایید 0
  • تایید شده 0
نظر شما پس از تایید مدیر درج خواهد شد

هنوز نظری ثبت نشده است ، اولین نفری باشید که نظر میدهید !

مطالب مرتبط

آیا کنسول بازی تلویزیون را خراب میکند ؟ آسیب پلی استیشن به تلویزیون

آیا کنسول بازی تلویزیون را خراب میکند؟ پلی استیشن چه آسیب‌هایی به تلویزیون وارد می‌کند؟ در حال حاضر، دنیای ...

ادامه مطلب
چطوری برای دیگران شارژ مستقیم رایتل بخریم؟

اگر قصد خرید شارژ رایتل را دارید، می‌توانید به 3 روش این کار را انجام دهید. مراجعه به فروشگاه این اپراتور ...

ادامه مطلب
چرا فالورام کم میشه؟ (علت ریزش فالور در اینستاگرام)

اینستاگرام یکی از پربازدید‌ترین شبکه‌های اجتماعی شناخته می‌شود که محیط مناسبی را جهت انواع کسب و کار برای ...

ادامه مطلب